Articolul precedent |
Articolul urmator |
387 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 19:33 |
SM ISO690:2012 AXENTII, Ioana Aurelia. Premise ale abordării educației și socializării individului într-o epocă a marilor schimbări. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.2, pp. 106-110. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 5 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 106-110 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The social perspective on education is one of the modern school imperatives, and consists in shaping civic skills, modeling socio-moral behavior of individuals in terms of openness to multiple values. Socialization is a much broader process than education because it is carried out through actions and influences that are exerted without an educational purpose. Education in schools should be done in such a way as to become a factor of democratic stability and reducing conflicts in social environment, providing training for personality development that would be open to intercultural dialogue in the context of national and universal assumed values. |
||||||
|