Fenomenul ideologizării în şi prin discurs
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
346 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-13 18:04
SM ISO690:2012
EDU, Inga. Fenomenul ideologizării în şi prin discurs. In: Interuniversitaria, 29 octombrie 2012, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2012, Ediția 07, Vol.1, pp. 8-13. ISBN 978-9975-50-061-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 07, Vol.1, 2012
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 29 octombrie 2012

Fenomenul ideologizării în şi prin discurs


Pag. 8-13

Edu Inga
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 17 iunie 2021


Rezumat

Ideology is a pillar of society involving all areas of its life. The press is the most responsive domain of an ideology regardless its type. From 1985 to 1989 media was the place of confrontation between socialist and democratic ideology. Thus, the discourse of this period contains essential features which mirror both, the charge and the estimation of these two ideologies, being against one another.

Cuvinte-cheie
discourse, ideology, press, restructuring, manipulation, cultural problems, social context