Articolul precedent |
Articolul urmator |
607 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-04 15:41 |
SM ISO690:2012 CUROŞ, Liudmila, TULBU-FRUNZE, Cristina. Perspective de dezvoltare durabilă a Republicii Moldova in cadrul parteneriatului estic. In: Strategia Securității Uniunii Europene în contextul Metamorfozelor Relațiilor Internaționale, 23 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, Vol.1, pp. 265-273. ISBN 978-9975-56-874-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Strategia Securității Uniunii Europene în contextul Metamorfozelor Relațiilor Internaționale Vol.1, 2021 |
|||||
Conferința "Strategia Securității Uniunii Europene în contextul Metamorfozelor Relațiilor Internaționale" Chişinău, Moldova, 23 aprilie 2021 | |||||
|
|||||
Pag. 265-273 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În articolul are loc o scurtă descriere a evoluției reformelor educaționale din Republica Moldova începând cu anul 1991. Pașii treptați în învățământul democratic și umanist, realist și ca răspuns a cerințelor de piață, care sunt în permanență schimbare. Sprijinirea dezvoltării economice, educaționale și sociale, ultimul palier bilateral al Parteneriatului Estic, care transferă practicile politicii de coeziune europene în reducerea disparităților geografice și sociale interne din statele partenere, este unul de bună seamă binevenit. Și dacă consolidarea economiei este esențială pentru a răspunde așteptărilor cetățenilor, pentru a reduce inegalitatea și pentru a face țările partenere locuri în care oamenii doresc să-și construiască viitorul, Politicile educaționale și mobilitatea interstatală și studierea pe tot parcursul vieții oferă forța de muncă cunoștințele, capacitățile și abilitățile necesare. Interconexiunile puternice între UE și Parteneriatul Estic (în special Republica Moldova), precum și între țările partenere, sunt factori determinanți importanți ai dezvoltării economice, integrării regionale, comerțului și mobilității. Scopul este de a crea locuri de muncă decente și oportunități economice, asigurând prosperitate pentru persoanele care trăiesc în țările partenere. Sprijinind în continuare capacitatea organizațiilor societății civile, în special a organizațiilor locale și de tineret, de a se implica constructiv în elaborarea politicilor și promovarea reformelor și responsabilității publice va face posibil o modernizare a întregului stat. |
|||||
Cuvinte-cheie educaţie, parteneriat, Parteneriatul Estic, politici educaţionale, mobilitate educaţională., education, partnership, Eastern Partnership, Educational policies, educational mobility. |
|||||
|