Abilități lingvistice și capacitate mnezică la preșcolarii cu dislalie polimorfă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
388 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 12:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.46 (20)
Educație (14269)
SM ISO690:2012
BUGANU, Diana-Alina. Abilități lingvistice și capacitate mnezică la preșcolarii cu dislalie polimorfă. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 3, pp. 67-79. ISBN 978-9975-46-423-9.. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 3, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Abilități lingvistice și capacitate mnezică la preșcolarii cu dislalie polimorfă

CZU: 372.46

Pag. 67-79

Buganu Diana-Alina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

Essentially, the study makes an analysis of the mnemonic function, in preschool age children with polymorphic dyslalia, in tight connection with development of language skills from a triple point of view: semantic knowledge, morphological and syntactical rules, pragmatic knowledge. The outcome of the investigation centers on the idea that the speech sound disorder may be maintained by the working memory functioning difficulties. The conclusions of the study underline the importance of discovering difficulties of hearing and visual memories in preschool age children with polymorphic dyslalia and taking into consideration this aspect in the specialized intervention on speech disorders.

În esență, studiul de față întreprinde o analiză a manifestării, la vârsta preșcolară, a funcției mnezice la copiii cu dislalie polimorfă, în strânsă legătură cu dezvoltarea deprinderilor lingvistice dintr-o triplă perspectivă: cunoaștere semantică, reguli morfosintactice, cunoaștere pragmatică. Rezultatele investigației au în centru ideea conform căreia tulburarea de pronunție poate fi menținută de dificultățile de funcționare a memoriei de lucru. Concluziile studiului evidențiază importanța depistării dificultăților de la nivelul memoriei auditive și vizuale la preșcolarii cu dislalie polimorfă și luarea în considerare a acestui aspect în cadrul intervenției specializate asupra tulburărilor de pronunție.

Cuvinte-cheie
forms of memory, language and communication, speech sound disorder.,

forme ale memoriei, limbaj și comunicare, tulburare de pronunție.