Învăţarea adaptivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
416 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 21:28
SM ISO690:2012
ENACHE, Maria Cristina. Învăţarea adaptivă. In: International Conference of Young Researchers , 6-7 noiembrie 2008, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2008, Ediția 6, p. 206. ISBN 978-9975-70-769-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 6, 2008
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 6-7 noiembrie 2008

Învăţarea adaptivă


Pag. 206-206

Enache Maria Cristina
 
Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

În sprijinul profesorilor în dificila lor misiune didactică vin noile tehnologii educaţionale care prin instruirea asistată de calculator îşi propun o învăţare centrată pe cursant şi o implicare temeinică a acestuia în propriul proces de instruire. Prin exerciţii interactive cresc şansele de a asimila în ritm propriu noile conţinuturi. Totuşi, adaptarea la ritmul de asimilare şi creşterea nivelului de atractivitate utilizând multimedia, nu sunt suficiente. Mai trebuie rezolvată o problemă importantă, aceea de a adapta conţinutul prezentat la posibilităţile reale de parcurgere şi înţelegere ale cursantului în aşa fel încât sarcinile propuse să nu-i depăşească puterile, dar nici să fie prea simple. Realizarea acestui deziderat este posibilă numai printr-un mediu de instruire flexibil şi eficient având un grad sporit de adaptabilitate la necesităţile cursanţilor. Realizarea unui mediu complex pentru învăţarea adaptivă presupune pregătirea unei oferte de conţinuturi mai bogată decât în cazul obişnuit, pentru niveluri diferite, cu obiective specifice fiecărui nivel. Agentul adaptiv poate decide doar pentru situaţiile extreme, răspuns corect sau greşit, cu apelarea unor pagini diferite, de pe un nivel mai scăzut sau mai ridicat de dificultate. O a treia opţiune ar putea fi alegerea unui subiect de studiu de aceeaşi dificultate, dacă rezultatul nu este convingător, ilustrarea ar fi câte o săgeată spre pagina aflată deasupra. Se impune o atenţie sporită focalizată pe cursant din partea realizatorilor de softuri educative. Acest lucru se poate realiza prin implementarea adaptării permanentă a conţinutului predat sau evaluat la nivelul de pregătire al cursantului. Ceea ce nici profesorul nu poate realiza pe deplin individualizarea şi diferenţierea învăţării – devine posibil cu ajutorul mediilor adaptive de învăţare şi testare. Metoda nouă propusă permite angajarea unui număr mare de persoane interesate în realizarea unor medii de lucru inteligente, cunoştinţele necesare fiind minime după ce se modifică şabloanele ce generează pagini Web.

Cuvinte-cheie
învăţare, adaptiv, elearning