Relaţia parentală în contextul dublei instituţionalizări
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
211 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 22:39
SM ISO690:2012
CHIRILOV, Ana-Cristina. Relaţia parentală în contextul dublei instituţionalizări. In: International Conference of Young Researchers , 6-7 noiembrie 2008, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2008, Ediția 6, p. 185. ISBN 978-9975-70-769-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 6, 2008
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 6-7 noiembrie 2008

Relaţia parentală în contextul dublei instituţionalizări


Pag. 185-185

Chirilov Ana-Cristina
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Copilăria este perioada în care se pun bazele viitoarei personalităţi dar şi perioada în care se asigură dezvoltarea psihologică sănătoasă a viitorului adult. Legătura parentală este esenţială pentru dezvoltarea copilului la potenţialul său maxim. Detenţia unui parinte determină o bulversare a universului copilului, iar cand aceasta este însoţită de o îndepartare de familie şi plasarea copilului intr-un sistem închis, efectele negative devin nenumărate. Neglijarea continuă a grupului de copii aparţinând persoanelor aflate în detenţie poate aduce societăţii grave repercursiuni. Confruntaţi cu încarcerarea părintelui dar şi cu o existenţa în centrul de plasament, copiii riscă de două ori mai mult marginalizarea şi excluziunea socială, acestea putând determina in timp perpetuarea comportamentului delincvent. De cealaltă parte părintele care părăseşte penitenciarul, care nu a întreţinut legătura cu familia, care nu are formată o reţea de suport şi care poartă eticheta de puşcăriaş, prezintă conform studiilor un risc crescut de recidivă. Menţinerea relaţiei parentale chiar şi în context dublu instituţional, prin orice formă: vizite, convorbiri telefonice sau corespondenţă, ajută copilul să facă faţă separării, îi reduce sentimentele de teamă, anxietate, vinovăţie sau abandon şi îi poate îmbogăţi relaţiile pe care şi le formează cu cei din jur. De asemenea, părintele dobândeşte mai usor liniştea interioară dat fiind menţinerea rolului parental, îi creşte motivaţia în vederea adopării unui comportament prosocial, dezvoltându-şi astfel şansele de reintegrare eficientă în societate.

Cuvinte-cheie
încarcerare parentală, copii instituţionalizaţi