Articolul precedent |
Articolul urmator |
339 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 14:33 |
SM ISO690:2012 BRICEAG, Silvia. Mediul didactic – generator de stres. Explorarea vulnerabilităţii personale a angajaţilor la situaţii suprasolicitante sau de criză de la locul de muncă. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Materialele colloquia professorum din 12 oct. 2012, 12 octombrie 2012, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediţia 3, pp. 82-87. ISBN 978-9975-50-135-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediţia 3, 2014 |
||||||
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică" Bălți, Moldova, 12 octombrie 2012 | ||||||
|
||||||
Pag. 82-87 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article describes the experimental investigation results on vulnerability of the teaching environment at tense situations or being due to crisis at work. Analyzing in details the obtained results we can state the presence of a strong disagreement with most of items of the questionnaire (Stress Vulnerability Self-Test; Lifestyle Questionnaire) which is an indicator of a big risk of physical and emotional health, as a result of lack of protection factor and healthy lifestyle of teachers. |
||||||
Cuvinte-cheie stress, vulnerability, teaching environment, lifestyle |
||||||
|