Manualul şcolar de Limba şi literatura română, sursă de bază şi instrument util de formare a competenţelor elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
334 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-17 21:39
SM ISO690:2012
AMOAŞII, Anna. Manualul şcolar de Limba şi literatura română, sursă de bază şi instrument util de formare a competenţelor elevilor. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Materialele colloquia professorum din 12 oct. 2012, 12 octombrie 2012, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediţia 3, pp. 6-12. ISBN 978-9975-50-135-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediţia 3, 2014
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2012

Manualul şcolar de Limba şi literatura română, sursă de bază şi instrument util de formare a competenţelor elevilor


Pag. 6-12

Amoaşii Anna
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2021


Rezumat

Reform of the educational system in the Republic of Moldova implements student-centered learning. This concept includes students’ activity which leads to responsibility and intellectual progress. Thus, teachers become guides of teaching approach using new textbooks of Romanian language and literature designed to change the vision of effective work. The Romanian language and literature textbooks for X-th and XII-th form help students to read, to write and to communicate efficiently, because these include efficacious headings and exercises in order to evaluate the students’ knowledge. Touching upon the working tasks we can find out that the efficient use of textbooks develop different skills: listening, speaking, reading and writing. Summarizing the assertion, the Romanian language and literature teachers must realize the usefulness of these school books, as they are responsible for teaching students.

Cuvinte-cheie
manual, curriculum, acquisition, transmitter, explicit teaching approach, learning skills, sub-skills, evaluation, manager, self-assessment, perception, metatext, perfor-mance, Reproduction, self-taught, independent study