Modalități de prevenire a eșecului școlar în procesul educațional la biologie și chimie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
552 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 11:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.261[573+54] (1)
Educație (14077)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (1997)
SM ISO690:2012
PRUNICI, Elena. Modalități de prevenire a eșecului școlar în procesul educațional la biologie și chimie. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă, Ed. 8, 20-21 martie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 8, Vol.1, pp. 385-392. ISBN 978-9975-76-327-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 8, Vol.1, 2021
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
8, Chişinău, Moldova, 20-21 martie 2021

Modalități de prevenire a eșecului școlar în procesul educațional la biologie și chimie

CZU: 371.261[573+54]

Pag. 385-392

Prunici Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 16 aprilie 2021


Rezumat

În ultima perioadă, observăm că școala are tendința de a se evalua, în special prin numărul de olimpici, de premianți, de licențiați ai învățământului superior. Totodată se manifestă o atitudine de acceptare cu prea mare ușurință a abandonului școlar și a eșecurilor școlare. Eșecul școlar, în majoritatea cazurilor, este atribuit elevului sau familiei sale. O atitudine responsabilă a învățământului față de eșecul școlar s-ar manifesta prin preocupări privind analiza cauzelor, a consecințelor la nivel social și prin elaborarea unor strategii și politici coerente de remediere. Școala actuală nu își atribuie nici o responsabilitate pentru faptul că elevii devin adulți dezavantajați, candidați la sărăcie, vulnerabili la schimbările sociale

Nowadays, we have noticed that the school tends to be evaluated, especially by the number of olympians, by prizewinning pupil, by the masters of higher education. There is also an attitude of easily acceptance of school drop out and of school failures. School failure, mostly, is assigned to the pupil or his family. An responsible attitude of the educational system towards school failure could be manifested by concerns towards analysis of the provokes, the social level consequences and by developing some coherent remedial strategies and politics. Actual school doesn’t take any responsibility towards the fact that pupils become disadvantaged adults, poverty-stricken, vulnerable to the social changes

Cuvinte-cheie
Eșec școlar eșecul generalizat eșecul școlar cognitiv eșecul de tip necognitiv abandon școlar,

school failure, Generalized Failure, Cognitive school failure, non-cognitive failure, school Drop-out