Modalități de aplicare a tehnologiilor informaționale de comunicare moderne în sistematizarea și utilizarea practică a cunoștințelor în turism
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
444 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 11:37
SM ISO690:2012
MIHAILUC, Olesea, GÎRNEŢ, Slavic, NONI, Ludmila. Modalități de aplicare a tehnologiilor informaționale de comunicare moderne în sistematizarea și utilizarea practică a cunoștințelor în turism. In: Inovații prin intermediul TIC în învățămăntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova, 19 decembrie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipogr. "Centrografic", 2015, pp. 238-249. ISBN 978-9975-88-001-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovații prin intermediul TIC în învățămăntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova 2015
Conferința "Inovații prin intermediul TIC în învățămîntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova"
Cahul, Moldova, 19 decembrie 2014

Modalități de aplicare a tehnologiilor informaționale de comunicare moderne în sistematizarea și utilizarea practică a cunoștințelor în turism


Pag. 238-249

Mihailuc Olesea, Gîrneţ Slavic, Noni Ludmila
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2021


Rezumat

At the stage when the information and communication technologies offer many streamline opportunities to the various sectors, in the tourism they find their full applicability. Benefits to both the tourism service provider and the consumer have been widely recognized throughout the world. It is very difficult for those tourist destinations or tourism economic agents to keep up with market trends if it does not apply the tools offered by ICT. These technologies play an important role and serve to inform the consumer, to provide him convenience in purchasing services, to meet the needs of tourism demand. Concerning the specialty of “Tourism”, the positive impact of the information and communication technologies can be found in the opportunity to learn how to operate with these tools as a consumer of tourism services as well as an economic agent that is able to meet the consumer needs at the highest level.