Aplicarea tehnologiilor informatice şi comunicaţionale la diferite etape ale lecţiei de matematică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
220 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-18 20:37
SM ISO690:2012
MARANDA, Dorina. Aplicarea tehnologiilor informatice şi comunicaţionale la diferite etape ale lecţiei de matematică. In: Inovații prin intermediul TIC în învățămăntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova, 19 decembrie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipogr. "Centrografic", 2015, pp. 121-129. ISBN 978-9975-88-001-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovații prin intermediul TIC în învățămăntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova 2015
Conferința "Inovații prin intermediul TIC în învățămîntul universitar și preuniversitar din Republica Moldova"
Cahul, Moldova, 19 decembrie 2014

Aplicarea tehnologiilor informatice şi comunicaţionale la diferite etape ale lecţiei de matematică


Pag. 121-129

Maranda Dorina
 
Liceul Teoretic „V. Alecsandri”, Colibaşi
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2021


Rezumat

We live in a period in which the quality of teachers - learning process is continuously growing. This is due to the new informational technologies, which are used during the lessons. Although the economical and financial situation doesn’t allow teachers to have their own equipment necessary for the lessons, it is worth mentioning that some schools have the necessary technologies that will help the teacher delivert heir lessons at a higher performance level. In these specific ways, teachers have the possibilities of selecting the amount of educational programs and the necessary teaching lessons for the learning process. It is common knowledge that a computer will never replace the teacher, but another teacher will replace the teacher who doesn’t have abilities to use a computer with a greater interest in new technologies