Rolul profesorului reflexiv în pedagogia universitară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
407 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-16 08:56
SM ISO690:2012
DORONIN, Natalia. Rolul profesorului reflexiv în pedagogia universitară. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, 21-23 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: USMF, 2020, p. 739.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” 2020
Congresul "Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”"
Chişinău, Moldova, 21-23 octombrie 2020

Rolul profesorului reflexiv în pedagogia universitară

The role of reflective teacher in university pedagogy


Pag. 739-739

Doronin Natalia
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2021


Rezumat

Background. The pragmatic level of qualitative teaching process complexity and uniqueness goes from the constructionist epistemic model focused on knowledgeable subject, mental structures development through cognitive learning, reflective action, critical thinking to self-training and continuous selflearning. Objective of the study. To determine the role of the reflective teacher in the authentic and interactive dialogue in adult education, highlighting the purpose of university pedagogy to obtain academic performance results related to social standards and requirements. Material and Methods. The study was conducted on the basis of scientific documentation and theoretical generalization. The efforts made in the selection, critical analysis, formulation of conclusions and identification of outcomes through systematic activities directed towards the qualitative transformation, modeling and improvement of the student were applied in the investigative approach. Results. Heuristic method implementation stimulates intellectual activity, knowledge discovery due to the cooperation between the training actors. Bilateral didactic communication guided by the teacher through active-participatory methods, procedures and activities ensures the autonomy of students in learning that includes information transmission and acquisition. The continuous teacher-student interaction approach, in the qualitative instructive-educational process aims at the education focused on the student, theoretical thinking development through the use of cognitive resources, the adoption of concepts, contents that contribute to education evolution and epistemological progress. Conclusion. The interdependence of the educational binomial in interactive pedagogy highlights the role of the teacher in building reflective knowledge autonomously, responsibly and consciously depending on thepursued objectives, intended content and particularities of the students.

Introducere. Complexitatea și unicitatea procesului didactic de calitate la nivel pragmatic pleacă de la modelul epistemic construcționist centrat pe subiectul cunoscător, dezvoltarea structurilor mentale prin învățare cognitivă, acțiune reflexivă și gândire critică spre autoformare și autoînvățare continuă. Scopul lucrării. A determina rolul profesorului reflexiv în dialogul autentic și interactiv în instruirea adulților, evidențiind scopul pedagogiei universitare de a obține rezultate academice de performanță raportate la standardele și cerințele sociale. Material și Metode. Studiul a fost efectuat în baza documentării științifice și generalizării teoretice. Eforturile depuse în selectarea, analiza critică, formularea concluziilor și identificarea finalităților prin activităţi sistematice direcţionate spre transformarea calitativă, modelarea şi perfecţionarea educatului au fost aplicate în demersul investigațional. Rezultate. Implementarea metodei euristice stimulează activitatea intelectuală, descoperirea cunoștințelor, datorită cooperării între actanții instruirii. Comunicarea didactică bilaterală ghidată de cadrul didactic prin metode, procedee și activități activ-participative asigură autonomia studenților în învățarea ce înglobează transmiterea și însușirea informației. Abordarea interacțiunii continue profesorstudent, în procesul instructiv-educativ de calitate vizează instruirea centrată pe educat, dezvoltarea gândirii teoretice prin utilizarea resurselor cognitive, adoptarea unor concepții, conținuturi ce contribuie la evoluția învățământului și progresul epistemologic. Concluzii. Interdependența binomului educațional în pedagogia interactivă evidențiază rolul cadrului didactic în construirea cunoașterii reflexive autonome, responsabile și conștiente în funcţie de obiectivele urmărite, conţinuturile vizate și particularităţile studenților

Cuvinte-cheie
teaching process, interactive pedagogy, reflective teacher,

proces didactic, pedagogie interactivă, profesor reflexiv