The peculiarities and impacts of airports: the case for Malta international airport
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
353 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 23:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
656.71(458.2) (1)
Transport și servicii poștale. Organizarea și controlul circulației (269)
SM ISO690:2012
BIANCO, Lino. The peculiarities and impacts of airports: the case for Malta international airport. In: Journal of Engineering Sciences, 2021, vol. 28, nr. 1, pp. 100-110. ISSN 2587-3474. DOI: https://doi.org/10.52326/jes.utm.2021.28(1).10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Engineering Sciences
Volumul 28, Numărul 1 / 2021 / ISSN 2587-3474 /ISSNe 2587-3482

The peculiarities and impacts of airports: the case for Malta international airport

Caracteristici și impactul aeroporturilor: cazul aeroportului internațional Malta

DOI:https://doi.org/10.52326/jes.utm.2021.28(1).10
CZU: 656.71(458.2)

Pag. 100-110

Bianco Lino12
 
1 University of Malta,
2 University of Architecture, Civil Engineering and Geodesy
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2021


Rezumat

The small-to-medium sized Malta International Airport (MIA) is the only airport in Malta, especially in terms of its footprint, and is considered one of the world’s most scenic landings, according to a 2016 poll. The annual passenger turnover is approximately 16 times the country’s population. MIA’s unique features include its proximity to the urban conservation area of Luqa, as well as that town’s other residential and business facilities, and also to the southern coast of Malta and the unique ecological habitats it supports. Its impacts range from noise to atmosphere pollution and, potentially, pollution of the coastal waters, in the eventuality of an air traffic accident. On the basis of the national strategic vision that Malta evolves into an expanding hub in the centre of the Mediterranean, significant investment is earmarked for MIA, including initiatives impacting security, the environment and energy.

Aeroportul internațional Malta (MIA), de dimensiuni mici și mijlocii, este singurul aeroport din Malta, mai ales în ceea ce privește amprenta sa. Conform unui sondaj din 2016, acesta se numără printre cele mai pitorești locuri de aterizare din lume. Cifra de afaceri anuală a pasagerilor este de aproximativ 16 ori mai mare decât populația țării. Caracteristicile unice ale MAI includ apropierea de zona de conservare urbană din Luqa, precum și de celelalte facilități rezidențiale și de afaceri ale orașului, precum și de coasta de sud a Maltei și de habitatele ecologice unice pe care le menține. Impacturile posibile variază de la poluarea fonică a atmosferei și, eventual, poluarea apelor de coastă, în eventualitatea unui accident de trafic aerian. Pe baza viziunii strategice naționale pe care Malta o dezvoltă într-un hub în expansiune în centrul Mediteranei, sunt alocate investiții semnificative pentru MAI, inclusiv inițiative care afectează securitatea, mediul și energia.

Cuvinte-cheie
airport, planning policy, tourism policy, heritage protection, nature protection, Luqa, Malta,

aeroport, politica de planificare, politica de turism, protecția patrimoniului, protecţia naturii, Luqa, Malta