Articolul precedent |
Articolul urmator |
297 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 12:04 |
SM ISO690:2012 BULAT, Valeriu. Noi perspective educaționale de contracarare a manipulării, în contextul actualelor relaţii părinţi și adolescenți – reprezentanții ai structurii socio-militare. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 298-304. ISBN 978-9975-88-011-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2016 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 298-304 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Interpersonal relationships are varied and complex, being determined largely by individual psychological peculiarities of personality, social media contacts, purposes and goals that are differently motivated. Variability of vital situations requires the use of various interaction mechanisms and techniques for achieving desired goals, maintaining already formed attitudes and images, or creating them. Why do people use manipulation, if the desired result can be achieved by other means - through open pressure or by simple understanding? The trick lies in the desire ”to kill two birds with one stone”: 1. To get what you want and at the same time, keep your positive self-image in terms of social norms; 2. To get what you want and simultaneously to avoid, if possible, anger (dissatisfaction, grief, revenge, etc.) from the hierarchically superior structure. |
||||||
|