Articolul precedent |
Articolul urmator |
301 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-20 17:36 |
SM ISO690:2012 LEANCĂ, Viorica, VASILACHI, Ludmila. Dimensiunile distincte ale liderului militar. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 275-278. ISBN 978-9975-88-011-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2016 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 275-278 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The educational process aims to achieve moral education by combining the theory and practice. Education’s substantiation on Dignity and Honor outlines the personality’s moral dimensions, as the listed categories are interrelated with military activity. Honor and dignity are not provided, but are obtained through hard fruitful work, put in the service of the collective’s general interests and of the motherland. The future military elite is being taught these dimensions since their student years, as their degree of theoretical assimilation will be valued later in their professional activity. |
||||||
|