Articolul precedent |
Articolul urmator |
410 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 20:45 |
SM ISO690:2012 IGNAT, Elena. Încrederea în sine și imaginea de sine la elevii cu reținere în dezvoltarea psihică. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 152-156. ISBN 978-9975-88-011-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2016 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 152-156 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Mental delay, self-confidence, and self-image are the main concepts analyzed in this article. Self-confidence is a very important component of self-esteem, both of them determining how successful each of us can be. This refers to cases when they are well-developed, of course. On the other hand, self-image is another component that has a major role in one’s life. This is why each of us should strive to create a positive and good self-image. Unfortunately, both self-confidence and selfimage are not well-developed in students with mental delays. This can be observed by analyzing the results of these students in schools. The students suffering from mental delay are shy and lack selfconfidence. It is the duty of each teacher to work with the special team and with the families of the students with mental delays in order to help the students accept their own limits and build positive attitudes towards themselves. This would eventually help them regain a steady self-respect. |
||||||
Cuvinte-cheie încredere în sine, imaginea de sine, , stimă de sine, reținerea în dezvoltarea psihică |
||||||
|