Încrederea în sine și imaginea de sine la elevii cu reținere în dezvoltarea psihică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
410 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 20:45
SM ISO690:2012
IGNAT, Elena. Încrederea în sine și imaginea de sine la elevii cu reținere în dezvoltarea psihică. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 152-156. ISBN 978-9975-88-011-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2016
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2016

Încrederea în sine și imaginea de sine la elevii cu reținere în dezvoltarea psihică


Pag. 152-156

Ignat Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 martie 2021


Rezumat

Mental delay, self-confidence, and self-image are the main concepts analyzed in this article. Self-confidence is a very important component of self-esteem, both of them determining how successful each of us can be. This refers to cases when they are well-developed, of course. On the other hand, self-image is another component that has a major role in one’s life. This is why each of us should strive to create a positive and good self-image. Unfortunately, both self-confidence and selfimage are not well-developed in students with mental delays. This can be observed by analyzing the results of these students in schools. The students suffering from mental delay are shy and lack selfconfidence. It is the duty of each teacher to work with the special team and with the families of the students with mental delays in order to help the students accept their own limits and build positive attitudes towards themselves. This would eventually help them regain a steady self-respect.

Cuvinte-cheie
încredere în sine, imaginea de sine, , stimă de sine, reținerea în dezvoltarea psihică