Programe de studii pentru însușiirea particularităților de influență și adaptarea organismului uman la schimbările climatice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
308 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-07 17:09
SM ISO690:2012
AGACHIE, Lia-Mirela. Programe de studii pentru însușiirea particularităților de influență și adaptarea organismului uman la schimbările climatice. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, 21-23 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: USMF, 2020, p. 143.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” 2020
Congresul "Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”"
Chişinău, Moldova, 21-23 octombrie 2020

Programe de studii pentru însușiirea particularităților de influență și adaptarea organismului uman la schimbările climatice

Study programmes for the appropriation of the particularities of influence and adaptation of the human body to climate change


Pag. 143-143

Agachie Lia-Mirela
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 28 martie 2021


Rezumat

Background. Climate change is considered one of the greatest threats to global health in the 21st century. A medical curriculum on climate change has the greatest opportunity to reach large cohorts of professionals and allow standardization between institutions. Objective of the study. Evaluation of study plans at the "N. Testemitanu" USMPh to highlight the training of doctors on the influence of climate change, global warming on population health, prevention and adaptation measures. Material and Methods. A descriptive study was carried out, examining 93 plans of theoretical courses and practical works at the faculties of Medicine, Pharmacy and Dentistry. More than 30 bibliographic references (Romania, Russia, France, United Kingdom) were also analysed to highlight the need to develop study programmes for medical practitioners on the topic addressed. Results. The literature reflects the potential roles of healthcare professionals in the context of climate change: preventing consequences; advocate for sustainable government policies. As a result of the examination of the plans of theoretical courses and practical works in medicine, we established: Courses for preparing students for the adaptation of the human body to climate changes, we met only in 2 disciplines: Medical emergencies with the theme "Medical emergencies due to heat. Hypothermia" and to Military Medicine on the theme "Organization of the supply of medical materials to health institutions and formations in exceptional circumstances". Conclusion. Curriculum on aspects of climate change, global warming is necessary for the preparation and education of the workforce and could catalyze a transition in medical education, deepen existing learning and strengthen the attributes of graduates.

Introducere. Schimbările climatice sunt considerate una din cele mai mari amenințări pentru sănătate la nivel global în secolul XXI. Un curriculum medical privind schimbările climatice are posibilitate sporită de a ajunge la cohorte mari de profesioniști și de a permite standardizarea între instituții. Scopul lucrării. Evaluarea planurilor de studii la USMF „N. Testemițanu” pentru evidențierea instruirii mediciniștilor referitor la influența schimbărilor climatice, încălzirii globale asupra sănătății populației, măsurilor de prevenire și adaptare. Material și Metode. A fost realizat un studiu descriptiv, cu examinarea a 93 planuri ale cursurilor teoretice și ale lucrărilor practice la facultățile Medicină, Farmacie, Stomatologie. De asemenea, au fost analizate peste 30 de referinţe bibliografice (România, Rusia, Franța, Marea Britanie) pentru evidențierea necesității elaborării programelor de studii pentru mediciniști la tematica abordată. Rezultate. Literatura de specialitate reflectă rolurile potențiale ale cadrelor medicale în contextul schimbărilor climatice: prevenirea consecințelor; pledarea pentru politici guvernamentale durabile. În rezultatul examinării planurilor cursurilor teoretice și lucrărilor practice la medicină, am stabilit: cursuri pentru pregătirea studenților pentru adaptarea organismului uman la modificările climaterice atestate doar la 2 discipline: Urgențe medicale cu tematica ,,Urgențele medicale datorate căldurii. Hipotermiile” și la Medicina Militară cu tematica ,,Organizarea aprovizionării cu materiale medicale a instituțiilor și formațiunilor ocrotirii sănătății în situații excepționale”. Concluzii. Curriculumul privind aspectele schimbărilor climatice, încălzirii globale este necesar pentru pregătirea și educarea forței de muncă și ar putea cataliza o tranziție în educația medicală, poate aprofunda învățarea existentă și poate consolida atributele absolvenților.

Cuvinte-cheie
climate change education adaptation,

schimbări climatice educare adaptare