Impactul stării psihoemoționale asupra reușitei academice a studenților USMF „Nicolae Testemițanu” în condiții de studii la distanță
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
385 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-02 18:59
SM ISO690:2012
CERNIŢANU, Mariana, NICOV, Irina, LAZĂR, Corina. Impactul stării psihoemoționale asupra reușitei academice a studenților USMF „Nicolae Testemițanu” în condiții de studii la distanță. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, 21-23 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: USMF, 2020, p. 83.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” 2020
Congresul "Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”"
Chişinău, Moldova, 21-23 octombrie 2020

Impactul stării psihoemoționale asupra reușitei academice a studenților USMF „Nicolae Testemițanu” în condiții de studii la distanță

The impact of the psycho-emotional state on the academic success of Nicolae Testemițanu SUMPh students in distance studying


Pag. 83-83

Cerniţanu Mariana, Nicov Irina, Lazăr Corina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2021


Rezumat

Background. The COVID-19 pandemic crisis that has influenced and disrupted the course of things around the world has repercussions on the personal and professional life of each of us. Students, being in self-isolation and in conditions of distance learning are exposed to different psycho-emotional states. Objective of the study. To identify the impact produced by the psycho-emotional state of SUMPh students on their academic success in the conditions of self-isolation and distance learning caused by the COVID-19 epidemic. Material and Methods. Type of study: primary, descriptive, crosssectional. The collection of information was done through a questionnaire made in Google Forms and applied online to students. 1420 students from SUMPh “Nicolae Testemitanu”, years I-VI, faculties: Medicine, Dentistry and Pharmacy were interviewed. Results. Among the states experienced more intensely during the distance study period, the students mentioned anxiety (48.7%); frustration (22.6%); stress (53.4%), total dissatisfaction (24.7); depression (21.3%); persistent negative thoughts (24.5%); panic attacks (15.7%); lack of self-confidence (32.3%); demotivation (47.7%); loneliness (22.7%); helplessness (20.8%). It was identified strong correlation between students' emotional state and academic success (TI 95%-0,54-0,44, p=0,005; t=17,7˃1,96). Conclusion. In the midst of pandemic crisis, students, in conditions of self-isolation, are involved in distance learning process. However, the uncertainty and lack of clear perspectives in society conditioned by the pandemic, influence their psycho-emotional state, and respectively their academic success.

Introducere. Criza pandemică COVID-19, care a influențat și a perturbat mersul lucrurilor din întreaga lume, are repercusiuni asupra vieții personale și profesionale a fiecăruia dintre noi. Studenții, fiind în autoizolare și în condiții de studii la distanță, sunt expuși diferitor trăiri psihoemoționale. Scopul lucrării. Identificarea impactului produs de starea psihoemoțională a studenților USMF asupra reușitei lor academice în condițiile de studii la distanță și autoizolare determinate de epidemia COVID19. Material și Metode. Tipul studiului: primar, descriptiv, transversal. Colectarea informației a fost realizată printr-un chestionar în Google Forms și aplicat on-line studenților. Au fost chestionați 1420 studenți de la USMF „Nicolae Testemițanu”, anii de studii I-VI, facultățile: Medicină, Stomatologie și Farmacie. Rezultate. Dintre stările trăite mai intens în perioada de studii la distanță, studenții au menționat: neliniște (48,7%); frustrare (22,6%); stres (53,4%); nemulțumire totală (24,7); depresie (21,3%); gânduri negative persistente (24,5%); atacuri de panică (15,7%); neîncredere în forțele proprii (32,3%); demotivare (47,7%); singurătate (22,7%); neajutorare (20,8%). Corelația dintre starea emoțională și reușita academică este semnificativă (ÎI 95%-0, 54-0,44, p=0,005; t=17,7˃1,96). Concluzii. Fiind în plină criză pandemică, studenții continuă activitatea de învățare în condiții de autoizolare și studii la distanță. Totuși incertitudinea și lipsa de perspective clare din societate, condiționate de pandemie, lasă amprentă asupra stării lor psihoemoționale și reușitei academice.

Cuvinte-cheie
psycho-emotional state, distance learning, success, COVID-19,

stare psihoemoțională, studii la distanţă, reușita, COVID-19