Articolul precedent |
Articolul urmator |
286 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 15:21 |
SM ISO690:2012 NICHITA, Rodica. Dreptul la învățătură-drept de emancipare. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Centrografic, 2016, Vol.1, pp. 139-142. ISBN 978-9975-88-007-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.1, 2016 |
|||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2016 | |||||
|
|||||
Pag. 139-142 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The right to education necessarily implies a right of access to all forms of education existent at a given moment, this right being correlated with a set of obligations assumed by the State in achieving its educational function. First, the State must have already created a widespread educational system, which must be continuously sustained and developed. We agree that education must fulfil the role to transmit, not just information but also values. However, we believe that education, rather than to convey something, must create capabilities so that people become able to develop their own values, forged on a pluralistic knowledge. |
|||||
|