Dreptul la învățătură-drept de emancipare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
286 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 15:21
SM ISO690:2012
NICHITA, Rodica. Dreptul la învățătură-drept de emancipare. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Centrografic, 2016, Vol.1, pp. 139-142. ISBN 978-9975-88-007-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.1, 2016
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2016

Dreptul la învățătură-drept de emancipare


Pag. 139-142

Nichita Rodica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2021


Rezumat

The right to education necessarily implies a right of access to all forms of education existent at a given moment, this right being correlated with a set of obligations assumed by the State in achieving its educational function. First, the State must have already created a widespread educational system, which must be continuously sustained and developed. We agree that education must fulfil the role to transmit, not just information but also values. However, we believe that education, rather than to convey something, must create capabilities so that people become able to develop their own values, forged on a pluralistic knowledge.