Educația lingvistică în contextul noului model de evaluare la Limba și Literatura Română (experiențe didactice din România)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
548 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 17:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8811.135.1+82 (24)
Educație (14220)
Literatură (3493)
SM ISO690:2012
DĂNĂILĂ-MOISĂ, Mihaela. Educația lingvistică în contextul noului model de evaluare la Limba și Literatura Română (experiențe didactice din România). In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor filologice, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 3, pp. 49-55. ISBN 978-9975-76-320-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Educația lingvistică în contextul noului model de evaluare la Limba și Literatura Română (experiențe didactice din România)

CZU: 372.8811.135.1+82

Pag. 49-55

Dănăilă-Moisă Mihaela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2021


Rezumat

Noul model de Evaluare Națională dovedește cât de importantă este pentru sistemul educațional românesc dezvoltarea limbajului literar-artistic încă din cadrul ciclului gimnazial, astfel orele de limbă română trebuie să respecte competențele cheie vizate de curriculum și să își confirme rolul definitoriu în crearea de abilități de viață care să sprijine integrarea elevului de azi în societatea de mâine, care să-i dea posibilitatea de a se exprima liber, de a realiza analogii și de a face corelații cu adevărat utile.

The new National Assessment model proves how important it is for the Romanian educational system to develop the literary-artistic language starting from gymnasium, thus the Romanian Language classes must respect and follow the key competencies targeted by the curriculum and confirm their defining role in creating skills to support the integration of today's student in tomorrow's society, to give him the opportunity to express freely, to make analogies and to be able to create truly useful correlations.

Cuvinte-cheie
curriculum, competenţă, limbaj literar-artistic, analiză de text, interpretare, evaluare,

curriculum, competence, literary-artistic language, text analysis, interpretation, evaluation