Piața muncii din regiunea nord: realități și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
389 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 21:46
SM ISO690:2012
SLUTU, Rodica. Piața muncii din regiunea nord: realități și perspective. In: Orientări actuale în cercetarea doctorală, Ed. 7, 7 decembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Tipografia "Indigou Color", 2017, Ediţia 7, p. 41.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări actuale în cercetarea doctorală
Ediţia 7, 2017
Colocviul "Orientări actuale în cercetarea doctorală"
7, Bălți, Moldova, 7 decembrie 2017

Piața muncii din regiunea nord: realități și perspective


Pag. 41-41

Slutu Rodica
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2021


Rezumat

Din punct de vedere al marketingului, abordarea pieței, în limitele coordonatelor teoriei generale, este insuficientă deoarece marketingul se adresează comportamentului agenților economici în sistemul relațiilor de piață, iar piața este câmpul de acțiune al marketingului. Agenții economici, pentru a-și orienta poziția strategică de marketing și programul de acțiune, au nevoie de descifrarea elementelor de detaliu ale conținutului și funcționării ei spre a putea să întreprindă măsuri practice eficiente de adaptare la piață. Axându-ne pe criteriul de clasificare a pieței după obiect, menționăm că, piața muncii, este una din principalele componente ale economiei de piaţă alături de piaţa bunurilor şi piaţa capitalului. Piaţa muncii se referă la forţa de muncă. În percepţia cotidiană forţa de muncă are în vedere capacitatea unui om de a munci. Din perspectivă economică, piaţa muncii reprezintă una din componentele forţelor de producţie. Din perspectiva marketingului, piața muncii se formează pe confruntarea cererii cu oferta. Nevoia de muncă este prezentă pretutindeni, în orice societate, dar pentru ca nevoia de muncă să fie considerată în categoria cererii de muncă trebuie îndeplinită o condiţie: remunerarea/salarizarea muncii. Cererea de muncă reprezintă nevoia de muncă salariată care se formează la un moment dat într-o economie de piaţă. Oferta de muncă este formată din munca pe care o pot depune membrii societăţii în condiţii salariale. Formarea unei pieţe a muncii regionale reprezintă una din condiţiile principale care asigură dezvoltarea și succesul unei regiuni. Piaţa muncii reflectă pe deplin succesele sau eșecurile înregistrate de evoluţia economiei naţionale.