Inovații pedagogice în era digitală “Integrarea platformelor educaționale pentru eficientizarea procesului instructiv-educativ la Chimie”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
774 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 17:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:54[37.018.43+004] (1)
Educație (14306)
Chimie analitică (319)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4182)
SM ISO690:2012
PRUNICI, Elena. Inovații pedagogice în era digitală “Integrarea platformelor educaționale pentru eficientizarea procesului instructiv-educativ la Chimie”. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor naturii, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 221-225. ISBN 978-9975-76-319-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Inovații pedagogice în era digitală “Integrarea platformelor educaționale pentru eficientizarea procesului instructiv-educativ la Chimie”

CZU: 371.3:54[37.018.43+004]

Pag. 221-225

Prunici Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2021


Rezumat

Necesitatea implementării TIC în procesul de predare-învățare este determinată de extinderea tehnologiilor informaționale în toate domeniile activității umane. Acest lucru evidențiază conexiunile interdisciplinare ale TIC, văzute ca un factor integrator. În această lucrare ne propunem să evidențiem rolul TIC și în special al platformelor educaționale în asigurarea calității și eficientizarea procesului de instruire-educație în chimie. Calitatea educației determină în mare măsură calitatea vieții și creează oportunități pentru realizarea în întregime a capacităților fiecărui cetățean. În prezent, educația din Republica Moldova se află într-un proces de tranziție de la un sistem tradițional, predominant informativ, centralizat - la un sistem modern, dinamic, formativ, centrat pe studenți, specific unei societăți democratice, bazată pe o economie de piață.

The need to implement ICT in the teaching-learning process is determined by the expansion of information technologies in all areas of human activity. This highlights the interdisciplinary connections of ICT, seen as an integrative factor. In this paper we aim to highlight the role of ICT and especially of educational platforms in ensuring quality and streamlining the instructional-educational process in chemistry. The quality of Education largely determines the quality of life and creates opportunities for the full-volume realization of the capabilities of each citizen. Currently, education in the Republic of Moldova is in a process of transition from a traditional, predominantly informative, centralized system to a modern, dynamic, formative system, centered on students, specific to a democratic society, based on a market economy.

Cuvinte-cheie
platforme educaționale, educaţie, competenţe digitale,

educational platforms, education, digital competence