Articolul precedent |
Articolul urmator |
527 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-13 12:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[72+75](478-25) (2) |
SM ISO690:2012 SIMAC, Ana. Chișinăul de ieri și de azi în viziunea tineretului creator. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine, Ed. 2, 22-23 septembrie 2020, Chişinău. Iași – Chișinău: 2020, Ediția 2, pp. 465-470. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine Ediția 2, 2020 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine" 2, Chişinău, Moldova, 22-23 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: [72+75](478-25) | ||||||
Pag. 465-470 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article examines the role and modalities in the education for the heritage of studious youth, through curricular and extracurricular educational projects. Heritage education leads to the increase of a person’s values towards cultural goods, towards culture and national history. Extracurricular educational projects, through which we could mobilize studious youth in capitalizing on the national heritage, would contribute to the involvement of both youth and the whole of civil society in the process of promoting and protecting the national and international historical heritage. |
||||||
Cuvinte-cheie Chisinau, plastic art, creative youth, project, arts education, heritage. |
||||||
|