Implicaţiile factorului etic în creşterea competitivităţii întreprinderilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
289 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-04 21:45
SM ISO690:2012
SUSLENCO, Alina. Implicaţiile factorului etic în creşterea competitivităţii întreprinderilor. In: Strategii şi politici de management în economia contemporană, Ed. 4, 27-28 martie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, Ediţia 4, pp. 162-165. ISBN 978-9975-75-722-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii şi politici de management în economia contemporană
Ediţia 4, 2015
Conferința "Strategii şi politici de management în economia contemporană"
4, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2015

Implicaţiile factorului etic în creşterea competitivităţii întreprinderilor


Pag. 162-165

Suslenco Alina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2021


Rezumat

Entrepreneurial environment is perceived as a competitive field, centered on a profit, too little having to do with ethics. But however lately there are new requirements imposed by the complexity of firms operating system and it generates new behaviors, origins which should be ethical conduct. The purpose of this study is pointing and shaping all aspects of Business Ethics analyzed at micro and macro level. In this empirical study were used qualitative methods such as documentation, observation, deduction, abduction. Results of the study outlines the role of massive and even stringent ethical conduct in business.

Cuvinte-cheie
economic interest, business ethics, competitive business environment