Identificarea criteriilor de evaluare şi măsurare a calităţii în învăţământul superior
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
307 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-03 09:27
SM ISO690:2012
SPERELUP, Liliana. Identificarea criteriilor de evaluare şi măsurare a calităţii în învăţământul superior. In: Strategii şi politici de management în economia contemporană, Ed. 4, 27-28 martie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, Ediţia 4, pp. 151-155. ISBN 978-9975-75-722-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii şi politici de management în economia contemporană
Ediţia 4, 2015
Conferința "Strategii şi politici de management în economia contemporană"
4, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2015

Identificarea criteriilor de evaluare şi măsurare a calităţii în învăţământul superior


Pag. 151-155

Sperelup Liliana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2021


Rezumat

Quality assessment in higher education must take into account economic criteria (effectiveness and efficiency) and social (equity) but also pedagogical (balance, designed as the system's ability to develop harmoniously all objectives related to knowledge) and conative order (commitment, designed as the system's ability to develop among students a real commitment to learn and / or act). Evaluation of the quality of an education system can not be limited to a socio-economic approach. While using the concepts of efficiency, effectiveness and equity can not appeal, they still imperfect allow to take into account all the components that are used in training systems.

Cuvinte-cheie
evaluation of education, higher education quality, effectiveness, efficiency, equity, commitment, and balance