Articolul precedent |
Articolul urmator |
521 52 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 18:31 |
SM ISO690:2012 SANDULACHI, Veronica. Antreprenoriat social: concept şi trăsături definitorii. In: Strategii şi politici de management în economia contemporană, Ed. 4, 27-28 martie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, Ediţia 4, pp. 143-147. ISBN 978-9975-75-722-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Strategii şi politici de management în economia contemporană Ediţia 4, 2015 |
||||||
Conferința "Strategii şi politici de management în economia contemporană" 4, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 143-147 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The concept of entrepreneurship is increasingly applied in the context of social problems. The challenge of finding effective and sustainable solutions to social problems involve ingredients associated with successful business innovation. These issues have generated a new approach - social entrepreneurship - which ranks first benefit of society to the detriment of economic benefit. Therefore, this article explores the basic characteristics of social entrepreneurship by presenting different approaches in the field. |
||||||
Cuvinte-cheie antreprenoriat, antreprenoriat social, valoare economică, valoare socială |
||||||
|