Strategii de dezvoltare ale performanţelor şcolare la elevi în cadrul disciplinelor cu profil artistic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
681 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 21:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.67.02 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
CONDUR, Victoria. Strategii de dezvoltare ale performanţelor şcolare la elevi în cadrul disciplinelor cu profil artistic. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 19 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, pp. 51-52. ISBN 978-9975—84-088-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2019
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 19 aprilie 2019

Strategii de dezvoltare ale performanţelor şcolare la elevi în cadrul disciplinelor cu profil artistic

CZU: 373.67.02

Pag. 51-52

Condur Victoria
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2021


Rezumat

Tema studiului presupune caracterizarea specificului strategiei didactice în cadrul disciplinelor şcolare cu profil artistic, analiza metodelor interactive şi a resurselor educaţionale ca factori de optimizare a performanţei şcolare la elevi în cadrul disciplinelor cu profil artistic; elaborarea modelului de strategie didactică relevantă unui proces educaţional axat pe performanţe la disciplinele cu profil artistic. În articol este propus un model de strategie didactică axat pe dezvoltarea performanţelor şcolare a elevilor în cadrul disciplinelor cu profil artistic, căutarea căilor de eficientizare a procesului instructiveducativ, argumentarea necesităţii democratizării educaţiei, realizării strategiilor interactive, dinamice şi motivaţionale la disciplinele cu profil artistic, în scopul formării cunoaşterii orientate spre aptitudini bazate pe acţiune şi a competenţelor centrate pe schimbare. Pentru a manevra bine informaţiile, elevul va trebui să aplice un set de deprinderi de gândire care să-i ofere posibilitatea de a sorta informaţia cu eficienţă. Elevii înşişi trebuie să organizeze ceea ce au auzit şi văzut într-un tot ordonat şi plin de semnificaţii. Dacă elevilor nu li se oferă ocazia discuţiei, a investigaţiei, a acţiunii şi, eventual, a predării, învăţarea nu are loc. Una dintre perioadele în care se înregistrează frecventele dificultăţi de adaptare şcolară este reprezentată de vârsta adolescentină, perioada care coincide la elevi cu trecerea de la ciclul gimnazial la ciclul liceal şi în care, pe fondul unui echilibru emoţional şi psihic fragil şi al personalităţii în formare, se asimilează un şir de comportamente adaptative. De aici putem scoate în evidenţă ideea că vârsta adolescentină este una foarte problematică, ceea ce poate duce la un eşec şcolar neprevăzut. Iată de ce cadrele didactice au nevoie de a cunoaşte strategiile de optimizare a performanţelor şcolare a elevilor şi anume a adolescenţilor. Totalitatea metodelor moderne, interactive, activ-participative pot duce la creşterea succesului şcolar la adolescenţi şi facilitează procesul instructiv-educativ în instituţiile de învăţământ. Luând în consideraţie că vârsta adolescentină include perioada unui dezechilibru emoţional şi psihic, perioada personalităţii în formare, este necesară aplicarea a mult mai multor metode interactive, activ-participative, tehnici de predare pentru creşterea eficienţei studierii disciplinelor cu profil artistic şi pentru motivarea adolescenţilor de a pune în practică cunoştinţele asimilate în domeniu

Cuvinte-cheie
performanţă şcolară strategie didactică proces de instruire metode de învăţare şi resurse educaţionale