Articolul precedent |
Articolul urmator |
400 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-04-26 19:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.8+793.3 (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 VARNACOVA, Eleonora. Tehnica şi trăsăturile caracteristice ale interpretării pasodoble. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 19 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, pp. 48-49. ISBN 978-9975—84-088-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2019 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 19 aprilie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.8+793.3 | ||||||
Pag. 48-49 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pasodoble este o lucrare inedită de artă coregrafică cu multiple calităţi şi caracteristici, care plasează acest dans într-un grup deosebit al dansurilor latinoamericane. El este unicul dans, rădăcinile căruia nu se trag din Africa. Apariţia lui este legată de coridele care se organizau în timpul serbărilor populare şi fiestelor. Din acest motiv, pasodoble este considerat un dans cu adevărat spaniol, care reflectă spiritul şi coloritul acestei ţări. El întruneşte pasiunea, curajul şi mândria — trăsăturile caracteristice ale poporului spaniol. Pasodoble este un dans pur bărbătesc. Rolul principal îi este atribuit partenerului-toreador, iar partenera doar îl urmează, întruchipând unduirea capei sau mişcările taurului, în funcţie de coregrafia stabilită de pedagog. Virtuozitatea dansatorilor este determinată de poziţia corpului cu pieptul ridicat şi umerii lăsaţi, capul fixat, uneori înclinat puţin în jos. Pieptul ridicat transmite sentimentul de mândrie, iar capul puţin aplecat corespunde ţinutei matadorului. Mişcările din pasodoble sunt stricte, fapt ce reduce mult din libertatea artistică a interpreţilor. Multe mişcări cer un contact fizic permanent între parteneri, cu folosirea tuturor grupurilor de muşchi. În pasodoble, în comparaţie cu alte dansuri din programul dansurilor latinoamericane, accentul se pune nu atât pe tehnica de interpretare, cât pe dramatismul dansului în care este prezentă linia de subiect. Coregrafia dansului constă din trei accente muzicale care creează caracterul dramatic şi captivant al dansului. Atât dansul cât şi muzica au un caracter energic, temperamental, însufleţit, ce ne duce cu gândul la lupta toreadorilor. Muzica treptat se amplifică, emoţiile cresc. Acest dans, la fel ca şi viaţa noastră, este plin de pasiune, dragoste, luptă, înfrângeri şi victorii. |
||||||
Cuvinte-cheie pasodoble, coregrafie, caracter, dansuri latinoamericane |
||||||
|