Articolul precedent |
Articolul urmator |
403 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 17:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.363 (1) |
Educație (14313) |
SM ISO690:2012 PAVLENCO (PIDLEAC), Mihaela. Dezvoltarea capacității de orientare spațială la copiii de vârstă preșcolară mare prin prisma jocurilor desfășurate în aer liber. In: Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor, 9 octombrie 2020, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Volumul II, pp. 59-64. ISBN 978-9975-50-256-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor Volumul II, 2020 |
||||||
Conferința "Relevanța și calitatea formării iniversitare: competențe pentru prezent și viitor" Bălți, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.363 | ||||||
Pag. 59-64 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article is describes how to develop the process of forming the space repre-sentation at preschool through the outdoor activities. Outdoor education is a new type of education, and it is also used as a learning method. Outdoor education at preschool age is achieved through various strategies, but the most effective proves to be the game. Outdoor play is the playful method that focuses on movement, on practical and researching the environment activities. Outdoor games, through their content, facilitate the formation of representation about the around world, develop the child`s ability to orient and move in space, educate certain moral and volitional qualities. |
||||||
Cuvinte-cheie outdoor education, outdoor game, space representation, preschool age |
||||||
|