Strategii de afaceri aplicate în vederea creșterii sustenabilității
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
460 82
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-06 19:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48 (553)
Turism (534)
SM ISO690:2012
SUSLENCO, Alina. Strategii de afaceri aplicate în vederea creșterii sustenabilității. In: Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor, 9 octombrie 2020, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Volumul I, pp. 85-91. ISBN 978-9975-50-255-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor
Volumul I, 2020
Conferința "Relevanța și calitatea formării iniversitare: competențe pentru prezent și viitor"
Bălți, Moldova, 9 octombrie 2020

Strategii de afaceri aplicate în vederea creșterii sustenabilității

CZU: 338.48

Pag. 85-91

Suslenco Alina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2021


Rezumat

In this paper we analyzed the essence and content of a business strategy applied in the field of tourism in order to increase the sustainability of companies in this field. Thus, in order to achieve competitiveness, world leaders develop competitive business strategies and apply them with particular attention in order to increase it but also to maintain a leading position on the market. Thus, the business strategy is a core of sustainability, of sustainability in the business field and must be applied with special attention but also always adapted to the changes in the market. The research methodology focused on the use of several research methods such as: analysis, synthesis, induction, deduction, abduction, qualitative research. In conclusion, we note that business strategies in the field of tourism contribute beneficially to companies in order to ensure sustainable sustainability, but also to identify certain opportunities and threats that may appear on the market and that can be exploited by companies.

Cuvinte-cheie
sustainability, tourism, strategic changes, strategy