Articolul precedent |
Articolul urmator |
392 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 12:14 |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Valentina. Rolul compunerilor în dezvoltarea imaginaţiei creatoare la elevii din clasele primare în cadrul lecţiilor de limba şi literatura română. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.2, pp. 18-24. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-376-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 20, Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 18-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article deals with the issue of developing creative imagination through compositions/essays for pupils from primary school. It is also approached the role of the teacher in primary school as a guide in forming and developing creative imagination through different types of compositions/essays which represent a long process. It is stated that the compositions/essays in particular those that the teacher gives the beginning, "the composition, description and the compositions in the base of a picture" have an important role in developing creative imagination for children from primary school. Withal it is exposed the idea that the activity of elaborating compositions/essays has a certain influence on developing imagination a creative thinking of the children. |
||||||
|