La démarche réflexive: un nouveau paradigme pour la pédagogie universitaire
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
515 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 14:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.88:811=133.1 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
Limbi (3229)
SM ISO690:2012
GUZUN, Maria. La démarche réflexive: un nouveau paradigme pour la pédagogie universitaire. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 25-29. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.4, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

La démarche réflexive: un nouveau paradigme pour la pédagogie universitaire

CZU: 378.147.88:811=133.1

Pag. 25-29

Guzun Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2021


Rezumat

Abordarea reflexivă ocupă un loc important în Curricumulul Naţional 2019, conceput cu scopul de a orienta predarea/învăţarea limbilor străine în aspect cognitiv, metacognitiv, reflexiv şi acţional. Aspectul reflexiv impune pedagogului să ţină cont de experienţele sale anterioare pentru a-i permite modificarea calităţii experienţelor ulterioare. Profesorul va aplica în predare metode şi strategii, care îi vor ajuta pe studenţi să chibzuiască în situaţiile didactice propuse, bazate pe rezolvare de probleme. David Colb, unul din fondatorii curentului practicii reflexive, a prezentat un model de dezvoltare a gândirii critice în predarea limbilor străine. Noi am adaptat aceste model pentru ciclul universitar, care va fi util în procesul analizei textuale. Etapele propuse din acest model vor ajuta studenţii să utilizeze acelaşi mod operaţional de analiză a unei situaţii-problemă, atât în clasă, cât şi în lucrul autonom.

Cuvinte-cheie
abordare reflexivă, gândire critică, metodă, FLE, Curriculum Naţional 2019