Articolul precedent |
Articolul urmator |
724 185 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 15:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
82-343:37.015.3 (1) |
Literatură (3487) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
SM ISO690:2012 GRECU, Jana, GRECU, Mircea. Poveştile terapeutice şi rolul lor în dezvoltarea copilului. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 194-197. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.4, 2020 |
|||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 82-343:37.015.3 | |||||
Pag. 194-197 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
This article presents the role that the therapeutic fairytales play in the cognitive and emotional development of a child. The authors speak of the importance of therapeutic fairytales in the development and maintaining of the values system – foundation for the child’s moral immunity. The authors consider that, nowadays, when there are more and more cases of pre-school age children suffering from panic attacks, who, from a tender age to adolescence find solace in computers or smartphones or who find false consolation in alcohol and drugs, or in using violence as a means for leasing their inner tension, the therapeutic fairytales may prove wholly useful in dealing with these issues. |
|||||
Cuvinte-cheie therapeutic fairytales, child’s development, moral immunity, narrative therapy |
|||||
|