A freirean re-imagining of the transformational model of human rights education
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
957 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 23:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035:341.231.14=111 (1)
Educație (14306)
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (989)
SM ISO690:2012
ALDAWOOD, Danielle Marie. A freirean re-imagining of the transformational model of human rights education. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 115-128. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.4, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

A freirean re-imagining of the transformational model of human rights education

CZU: 37.035:341.231.14=111

Pag. 115-128

Aldawood Danielle Marie
 
Arizona State University
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2021


Rezumat

În cadrul Educaţiei pentru Drepturile Omului, cel mai frecvent, sunt utilizate trei tipologii de diseminare a informaţiei despre drepturile omului. Modelul transformaţional este bazat, în sens larg, pe filosofia pedagogică a lui Paulo Freire (Tibbitts, 2005), iar după cum au arătat studiile de caz, el accentuează autoreflecţia, autonomia şi transfomarea situaţiilor opresive (Lohrenscheit, 2006); totodată, în practică, modelul se abate de la pedagogia lui Freire în mod fundamental, ceea ce face modelul mai puţin efficient la depăşirea oprimării, rădăcină a multor situaţii de violare a drepturilor omului. Totuşi, prin reimaginarea Modelului Transformaţional, prin evaluarea critică a studiilor de caz, utilizând modelul Freirean, se poate formula o tipologie mai eficientă care vine din partea celor asupriţi şi pledează pentru desfiinţarea oprimării ca formă a violării drepturilor omului.

Cuvinte-cheie
învățare transformativă, educaţie pentru drepturile omului, Freire, Model Transformaţional, educaţie