Articolul precedent |
Articolul urmator |
957 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-04 23:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.035:341.231.14=111 (1) |
Educație (14306) |
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (989) |
SM ISO690:2012 ALDAWOOD, Danielle Marie. A freirean re-imagining of the transformational model of human rights education. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 115-128. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.4, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.035:341.231.14=111 | ||||||
Pag. 115-128 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În cadrul Educaţiei pentru Drepturile Omului, cel mai frecvent, sunt utilizate trei tipologii de diseminare a informaţiei despre drepturile omului. Modelul transformaţional este bazat, în sens larg, pe filosofia pedagogică a lui Paulo Freire (Tibbitts, 2005), iar după cum au arătat studiile de caz, el accentuează autoreflecţia, autonomia şi transfomarea situaţiilor opresive (Lohrenscheit, 2006); totodată, în practică, modelul se abate de la pedagogia lui Freire în mod fundamental, ceea ce face modelul mai puţin efficient la depăşirea oprimării, rădăcină a multor situaţii de violare a drepturilor omului. Totuşi, prin reimaginarea Modelului Transformaţional, prin evaluarea critică a studiilor de caz, utilizând modelul Freirean, se poate formula o tipologie mai eficientă care vine din partea celor asupriţi şi pledează pentru desfiinţarea oprimării ca formă a violării drepturilor omului. |
||||||
Cuvinte-cheie învățare transformativă, educaţie pentru drepturile omului, Freire, Model Transformaţional, educaţie |
||||||
|