Managementul inovațional – factor al dezvoltării și competitivității întreprinderilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
389 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 22:03
SM ISO690:2012
STRĂINU, Olga. Managementul inovațional – factor al dezvoltării și competitivității întreprinderilor. In: Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale, 30-31 octombrie 2020, Chisinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, pp. 438-442. ISBN 978-9975-152-69-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale 2020
Conferința "Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale"
Chisinău, Moldova, 30-31 octombrie 2020

Managementul inovațional – factor al dezvoltării și competitivității întreprinderilor


Pag. 438-442

Străinu Olga
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2021


Rezumat

The basic objective of the present investigation is to elucidate the conceptual approaches of innovation, creativity and innovation management as factors of enterprise development and performance. In order to achieve the proposed objective, the following methods were used: synthesis of theoretical approaches related to the subject of the investigation, deduction, formulation of reasoning. As a result of the research, a systematization of the definitions offered to innovation, creativity, innovation management was performed, as well as enunciated own conceptual approaches to the targeted terms.

Cuvinte-cheie
innovation, innovation management, performance, Competitiveness