Factori ce generează schimbarea în cadrul instituțiilor de învățămînt superior
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
421 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 16:29
SM ISO690:2012
STEFANCO, Natalia. Factori ce generează schimbarea în cadrul instituțiilor de învățămînt superior. In: Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale, 30-31 octombrie 2020, Chisinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, pp. 408-413. ISBN 978-9975-152-69-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale 2020
Conferința "Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale"
Chisinău, Moldova, 30-31 octombrie 2020

Factori ce generează schimbarea în cadrul instituțiilor de învățămînt superior


Pag. 408-413

Stefanco Natalia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2021


Rezumat

From the moment of their appearance, in sec. In the 13th century, universities (Bologna, Paris, Oxford, etc.) represented legally recognized communities or corporations that became "agents of change." This mission of universities materialized despite the fact that at that time they were striving, in every way, to reproduce corporate, religious or academic university conservatism. The importance of universities in social life from the beginning to the present, consists in the production of new styles of thinking, technical achievements and innovative political practices, but this role was achieved with quite slow times, times that were and are influenced by a multitude of factors that prevent the successful implementation of organizational changes in universities.

Cuvinte-cheie
management, change, factors, development, globalization