Sugestii de predare a textelor de frontieră. Jurnalul de călătorii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
386 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 18:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:821.135.1-992 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2086)
SM ISO690:2012
LAȘCU, Cristina. Sugestii de predare a textelor de frontieră. Jurnalul de călătorii. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.3, pp. 248-254. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-452-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.3, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Sugestii de predare a textelor de frontieră. Jurnalul de călătorii

CZU: 37.016:821.135.1-992

Pag. 248-254

Lașcu Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2021


Rezumat

The success of the assimilation of the material into the language and literature classes Romanian depends to a large extent on the methods and procedures used by the teacher in teaching it. This article brings to the fore some suggestions for addressing one of the species of non-literary text, namely the travel diary,spread in Romanian literature in the mid-19th century, a period coinciding with the era of Romanticism. In the school curriculum this type of prose is included in the category "border literature " andis studied in the high school cycle. It should be noted that the travel journal was included in the abia curricular contents in the 2010 edition.

Cuvinte-cheie
literary/nonliterary text, border literature, travel journal, integration, Exploration, reception, didactic strategies