Articolul precedent |
Articolul urmator |
392 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 10:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016+004:82-2 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3932) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184) |
Literatură (3495) |
SM ISO690:2012 GHERMAN, Oxana. Strategii interactive de predare a textului dramatic. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.3, pp. 190-198. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-452-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.3, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016+004:82-2 | ||||||
Pag. 190-198 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article involves a series of methodological recommendations for the effective teachingassimilation of the dramatic text in school through interactive strategies. The proposed activities are adapted to the didactic needs of the process of receiving the dramatic work, relying on the formation of reading, analysis, interpretation, evaluation skills and integrating the application of notions of literary theory, as well as linguistic skills. Because the theater represents a kind of direct contact, the recommended techniques emphasize interaction and communication, simulation, play, spontaneous creativity. The advantage of receiving dramatic texts in school is that with their help are cultivated other types of artistic and literary sensitivity than by studying epic and lyrical works, the primary role being to understand in depth the essence of human existence in relation to others. |
||||||
Cuvinte-cheie dramatic text, Strategies, interaction, skills, communication, game |
||||||
|