Articolul precedent |
Articolul urmator |
678 69 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-18 14:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147:004 (73) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156) |
SM ISO690:2012 CROITOR-CHIRIAC, Tatiana. Instrumente de colaborare online în educație. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 559-566. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147:004 | ||||||
Pag. 559-566 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article analyzes the impact and value of online collaboration tools in education. The review begins with investigation and analyzes that show the value of collaboration in general, and addresses the specific advantages of applying cloud-based collaboration tools. Today, the method of online collaborative learning is explored from various perspectives, the most important being increasing students' academic performance, involving all students in the learning process, conditioning active learning, training and capitalizing on the cognitive and pragmatic potential of the teacher to cultivate skills, cooperation and relationships in a constantly changing society. |
||||||
Cuvinte-cheie online collaborative learning, online collaboration tools |
||||||
|