Dezvoltarea vorbirii preșcolarilor prin jocul de creație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
340 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 23:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.016:371.282 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011)
SM ISO690:2012
APETREI, Manuela-Elena. Dezvoltarea vorbirii preșcolarilor prin jocul de creație. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 484-486. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Dezvoltarea vorbirii preșcolarilor prin jocul de creație

CZU: 373.2.016:371.282

Pag. 484-486

Apetrei Manuela-Elena
 
Colegiul Tehnologic "Spiru Haret", Piatra Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2021


Rezumat

Creative play is the one that ensures not only the assimilation of the real to the self, as the game in general, but the assimilation ensured by a symbolic language constructed by me and modifiable according to its needs. The creative game is the game through which the child reproduces through gestures and words (and possibly with the help of objects, toys), an aspect of reality. Creative play is the most common form of play in preschool. Both before and after preschool, it is in most cases associated and sometimes combined with other kinds of games and even undifferentiated from them (such as games of manipulation, movement and educational games, with dramatizations). Only at preschool age does it develop relatively independently, having a well-defined structure and evolution.

Cuvinte-cheie
development, preschool, game, creative game, vocabulary, language, comunication