Articolul precedent |
Articolul urmator |
340 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 23:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.016:371.282 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011) |
SM ISO690:2012 APETREI, Manuela-Elena. Dezvoltarea vorbirii preșcolarilor prin jocul de creație. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 484-486. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.016:371.282 | ||||||
Pag. 484-486 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Creative play is the one that ensures not only the assimilation of the real to the self, as the game in general, but the assimilation ensured by a symbolic language constructed by me and modifiable according to its needs. The creative game is the game through which the child reproduces through gestures and words (and possibly with the help of objects, toys), an aspect of reality. Creative play is the most common form of play in preschool. Both before and after preschool, it is in most cases associated and sometimes combined with other kinds of games and even undifferentiated from them (such as games of manipulation, movement and educational games, with dramatizations). Only at preschool age does it develop relatively independently, having a well-defined structure and evolution. |
||||||
Cuvinte-cheie development, preschool, game, creative game, vocabulary, language, comunication |
||||||
|