Unele considerente privind cultura vorbirii la preșcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
243 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 21:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:808.5 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002)
Retorica vorbirii. Arta și tehnica exprimării orale (105)
SM ISO690:2012
MOCANU, Liuba. Unele considerente privind cultura vorbirii la preșcolari. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 445-450. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Unele considerente privind cultura vorbirii la preșcolari

CZU: 373.2:808.5

Pag. 445-450

Mocanu Liuba
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2021


Rezumat

The article discusses one of the most significant issues in the early childhood development, namely, the formation and evolution of speech, taken generally, and the culture of speech, in particularly. The author presents a theoretical background on the notions of speech, culture, speech culture etc. Some aspects of oral language (sound culture, grammatical correctness) are briefly characterized, being the pieces which require hard efforts and engagements to form and develop the culture of speech in preschoolers. A number of methodological procedures and activities of working to form the culture of speech competence in preschoolers are presented for the didactic staff.

Cuvinte-cheie
peaking, culture, speech culture, sound culture, grammatical correctness, phonemic hearing