Aspecte metodologice privind dezvoltarea competenţelor sociale la preşcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
622 113
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 15:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.035 (9)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985)
SM ISO690:2012
BRUJA, Carmen - Vasilica, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Aspecte metodologice privind dezvoltarea competenţelor sociale la preşcolari. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 414-420. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Aspecte metodologice privind dezvoltarea competenţelor sociale la preşcolari

CZU: 373.2.035

Pag. 414-420

Bruja Carmen - Vasilica12, Haheu-Munteanu Eufrosinia2
 
1 Şcoala Gimnazială Frumoasa, jud. Bacău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 2 ianuarie 2021


Rezumat

Improving social relationships requirescreating an atmosphere that triggers positive feelings for the child and the desire to comply with the rules of social coexistence.If the relatioships with other children or adults will be accompanied by emotional feelings, there is the internalization of impressions,so their fixation in consciousness.The child respects norms ,moral rules, assumes social roles motivated, at the beginning ,more from the outside by the authority exercised over him,and as he grows ,the motivation is internalized. The greatest share in the child‘s activity has the game because it is specific to childhood and is the most natural and pleasant way in which preschoolers can acquire knowledge and skills, can assimilate types of behaviors, etc. The teacher must research, organize systematic and methodical activities, apply new solutions to concrete practical circumstances, formulate hypotheses and to check them and make use of new ways of working with students.

Cuvinte-cheie
social relations, moral rules, social roles, social skills, improvement program