Dezvoltarea la elevii claselor primare a expresivității vorbirii prin activități de creație literară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
489 20
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-28 19:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[811.135.1+821.135.1.09] (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
IANA, Tatiana-Irina. Dezvoltarea la elevii claselor primare a expresivității vorbirii prin activități de creație literară. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 388-394. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Dezvoltarea la elevii claselor primare a expresivității vorbirii prin activități de creație literară

CZU: 37.016:[811.135.1+821.135.1.09]

Pag. 388-394

Iana Tatiana-Irina12
 
1 Şcoala Gimnazială „Nicolae Iorga”, or. Slatina, jud. Olt,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 ianuarie 2021


Rezumat

This paper presents the conceptual landmarks of our research. I have exposed the context from which the topicality of the topic derives. I studied the scientific problem of expressiveness in the literature. From the didactics and methodology of teaching the Romanian language we extracted methods and procedures and the typology of literary creation activities used, especially in primary schools. We have established the object of research aimed at developing the expressiveness of the speech of primary school students through literary creation activities. We highlighted the purpose of the research and listed the objectives. The research methodology consisted of a set of theoretical, praxiological, hermeneutic, statistical and mathematical methods. We randomly chose the experimental group of the research. The development of students' speech expressiveness through literary creation activities is imperative and must be cultivated since primary school.

Cuvinte-cheie
research, literary creation, literary-artistic education, expressiveness, methodology, expressive speech