Articolul precedent |
Articolul urmator |
384 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 00:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.036.5 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013) |
SM ISO690:2012 GAVRILUȚ, Monalisa - Laura. Abordarea sistemică privind formarea creativității la elevii treptei primare de învățământ pentru dezvoltarea competenței de comunicare scrisă. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 382-388. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.036.5 | ||||||
Pag. 382-388 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Creativity is a complex dimension of personality, comprising multiple components of intellectual, emotional, motivational, voluntary, attitudinal and aptitude. It involves: inventiveness, ingenuity, fluidity and flexibility in thinking, the ability to develop new solutions and images, originality, imaginative vigor, but also sensitivity to problems, spontaneity. The notion of competence does not exclude knowledge, but reminds us that it constitutes intellectual practices. The purpose of introducing the competencies is to develop the student's creativity to approach the new, through a good mastery of the basic procedures. The creative approach can be successfully used to develop written communication skills, emphasizing native abilities, especially students' creativity. |
||||||
Cuvinte-cheie creativity, competence, written communication |
||||||
|