Tendințe și particularități ale emisiunii de divertisment din spațiul televizual autohton
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
546 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[654.19+659.3](478) (1)
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (126)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Ludmila. Tendințe și particularități ale emisiunii de divertisment din spațiul televizual autohton. In: Valori ale mass-mediei în epoca contemporană, Ed. 7, 24 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2020, Volumul VII, pp. 85-96.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valori ale mass-mediei în epoca contemporană
Volumul VII, 2020
Colocviul "Valori ale mass-mediei în epoca contemporană"
7, Chişinău, Moldova, 24 noiembrie 2020

Tendințe și particularități ale emisiunii de divertisment din spațiul televizual autohton

CZU: [654.19+659.3](478)

Pag. 85-96

Rusnac Ludmila
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

The commercial vector guides the activity of television stations. The struggle for audience and the native human interest for all that is unusual and spectacular is the conjuncture that argues that entertainment programs occupy the largest sector in the television broadcast. The entertainment sector includes those programs with specific content, in which the public is informed, at the same time enjoys, and relaxes. The programs differ as format, concept and structure, starting with family talk shows and finalizing with game shows, which record a spectacular audience rate among native viewers. In the case of talk shows, the most talked about are the family talks, the native product being the talk show „Vorbeşte Moldova” (PRIME). In terms of quantity, the shows of different types prevail, in this category being included the most programs - native product.

Cuvinte-cheie
television, entertainment programs, structure, format, spectacular elements, talk-shows, show, game-shows, reality-shows