Articolul precedent |
Articolul urmator |
574 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 19:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.648:37.091+174 (1) |
Psihologie socială (972) |
Organizarea instruirii (533) |
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (390) |
SM ISO690:2012 PANIŞ, Aliona, LUNGU, Corina. Monitorizarea atitudinilor etice ale cadrelor didactice: esență și strategii. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 479-482. ISBN 978-9975-3422-5-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 3-a, 2020 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.648:37.091+174 | ||||||
Pag. 479-482 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pentru formarea monitorizării atitudinilor etice a cadrelor didactice, este de la sine înțeles că e necesar de elucidat unele semnificații esențiale în terminologia respectivă și, desigur, elaborarea unor strategii specifice conceptului. Astfel, în acest articol, sunt analizate strategii originale: Strategia euristică de monitorizare a atitudinilor etice ale cadrelor didactice, care presupune adoptarea în activitatea de monitorizare a unor metode de tip activ-participative-intersubiective, angajând participanții de a-şi expune opiniile cu privire la o problemă; trainingul de conformitate; tehnica trainingului de convicțiune, care se bazează pe convingerea partenerilor și include tehnica „Alege răspunsul”; tehnica discernământului etic, prin care se formează abilităţi de a rezolva probleme morale şi de a decide în situaţii complicate prin aplicarea unor repere etice; Tehnica „Condiționarea”, pentru care atractivitatea sursei mesajelor constituie un prim factor de captare a atenției receptorului potențial; Tehnica ”Este înțeles”, în care întelegerea mesajului reprezintă o condiție fundamentală a acceptării lui și deci o etapă semnificativă în procesul schimbării atitudinilor; Tehnica intenției comportamentale care reprezintă un model de analiză a predicției comportamentului de către atitudine; Scalarea este principala modalitate de măsurare a atitudinilor; Rezolvarea paradoxului atitudinii etice, care presupune găsirea soluției de coexistență între atitudine și etică prin schimbarea atitudinilor, care se bazează pe primirea unor informații, a receptării și prelucrării unor mesaje. Toate aceste strategii necesită a fi incluse într-un Model al monitorizării atitudinilor etice ale cadrelor didactice. |
||||||
Cuvinte-cheie atitudine, atitudini etice ale cadrelor didactice, monitorizare, monitorizare a atitudinilor etice a cadrelor didactice, strategii, tehnici, model, attitude, teachers’ ethical attitudes, monitoring, monitoring teachers’ ethical attitudes, Strategies, techniques, model |
||||||
|