Abordarea transdisciplinară în educaţie – autenticitate şi relevanţă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
548 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 20:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (935)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
BEȚIVU, Aurelia. Abordarea transdisciplinară în educaţie – autenticitate şi relevanţă. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 398-402. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Abordarea transdisciplinară în educaţie – autenticitate şi relevanţă

THE TRANSDISCIPLINARY APPROACH IN EDUCATION – AUTHENTICITY AND RELEVANCE

CZU: 37.015

Pag. 398-402

Bețivu Aurelia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Abordarea transdisciplinară de tip holistic, care depășește limitele de fragmentare disciplinară cu dezavantajele sale, oferă o viziune asupra lumii și a vieții, cât mai competentă și are ca punct de plecare natura umană cu toată complexitatea și diversele sale forme de manifestare. Tema dată se concentrează pe identificarea avantajelor abordării integrate asupra curriculum-ului. Concluzia fiind necesitatea reformei gândirii în domeniul formării care va avea ca rezultat o reformă ce nu ignoră contextul, diversitatea situațiilor, intercondiționarea și abordările multiple, condiții prealabile pentru înțelegere în viața reală.

The transdisciplinary approach of holistic type, that overreaches the disciplinary fragmentation limits with its disadvantages,offers a vision of the world and life, as competent as possible, and has as starting point the human nature with all its complexity and diverse forms of manifestation. This paper focuses on identifying the advantages integrated approach on the curriculum. The conclusion that emerges is the need for reform of thought in the area of training that will result in a reform that does not ignore the context, the situations diversity, the inter-conditioning and multiple approaches, prerequisite conditions for understanding and anchoring in the real life.

Cuvinte-cheie
abordare trandisciplinară, autenticitate, relevanță,

transdisciplinary approach, authenticity, relevance