Articolul precedent |
Articolul urmator |
328 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-06 10:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1 (170) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588) |
SM ISO690:2012 TAMBUR, Marcela. Individualizarea în clasele incluzive prin adaptări curriculare. In: Interuniversitaria, Ed. 15, 23 aprilie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 15, Vol.2, pp. 266-272. ISBN 978-9975-50-241-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 15, Vol.2, 2019 |
|||||
Colocviul "Interuniversitaria" 15, Bălți, Moldova, 23 aprilie 2019 | |||||
|
|||||
CZU: 376.1 | |||||
Pag. 266-272 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
This article addresses the following aspect: the individualisation of the educational process in inclusive classes through curricular adaptations. The author mentions the role of educational policies in delivering inclusive education at national level. It also describes the didactic strategies implemented in the educational process with pupils with learning difficulties in the geography discipline. |
|||||
Cuvinte-cheie inclusive education, curricular adaptations, individualization, learning difficulties, didactic strategies. |
|||||
|