Strategii ale învăţării creative în ciclul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
776 91
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 16:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.03 (84)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
PATRAŞCU, Dumitru, BÎRGĂOANU, Claudia I.. Strategii ale învăţării creative în ciclul primar. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 310-317. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Strategii ale învăţării creative în ciclul primar

CREATIVE LEARNING STRATEGIES IN THE PRIMARY CYCLE

CZU: 373.3.03

Pag. 310-317

Patraşcu Dumitru1, Bîrgăoanu Claudia I.12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială „Iordache Cantacuzino” din Pașcani, România
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Creativitatea este o structură caracteristică psihicului, ce face posibilă realizarea unor produse şi opere noi. Ea se relevă şi se defineşte ca o însuşire deosebit de complexă a întregii personalităţi, care implică componente intelectuale, afective, voluntare şi caracteriale.Una dintre condiţiile principale în ceea ce priveşte dezvoltarea unui climat favorabil creativităţii este o bună conlucrare între profesor şi elev. Societatea actuală încurajează libera exprimare a gândurilor şi a creativităţii implicit. Climatul afectiv propice dezvoltării creativităţii elevilor este caracterizat prin tonalitate afectivă-pozitivă între învăţător şi elev. O altă caracteristică importantă este stimularea efortului personal al elevilor şi stimularea efortului acestuia de a aduce ceva nou, de a fi original şi inovator.Profesorul creativ oferă învăţarea autoinițiativă, atmosfera neautoritară, îi încurajează pe elevi să înveţe suplimentar, încurajează procesele gândirii creative. Aceasta înseamnă că el îi îndeamnă pe copii să caute noi conexiuni între date, să asocieze, să-şi imagineze, să găsească soluţii la probleme, să facă presupuneri nebănuite, să emită idei noi, să perfecţioneze ideile altora şi să orienteze aceste idei în direcţii noi.

Creativity is a characteristic structure of the psyche, which makes it possible to create new productions and works. It is revealed and defined as a particularly complex feature of the whole personality, which involves intellectual, emotional, voluntary and character components. One of the main conditions for developing a climate conducive to creativity is good collaboration between teacher and student. Today's society encourages the free expression of thoughts and creativity implicitly. The affective climate conducive to the development of students' creativity is characterized by an affective-positive tone between teacher and student. Another important feature is stimulating students' personal effort and stimulating their effort to bring something new, to be original and innovative. The creative teacher offers self-initiative learning, non-authoritarian atmosphere, encourages students to learn more, encourages creative thinking processes. This means that he urges children to look for new connections between data, to associate, to imagine, to find solutions to problems, to make unsuspected assumptions, to issue new ideas, to perfect the ideas of others and to orient these ideas in new directions.

Cuvinte-cheie
creativitate, strategii, condiţii, învăţare, rezultate deosebite, climatul afectiv, metode, procedee, şcoală, elevi, învăţământ primar,

creativity, Strategies, conditions, learning, outstanding results, emotional climate, Methods, procedures, school, pupils, primary school