Articolul precedent |
Articolul urmator |
770 76 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 03:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:[811.135.1+821.135.1] (8) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3898) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2086) |
SM ISO690:2012 LĂCUSTĂ, Elena. Aspecte ale modelului comunicativ-funcțional la orele de limba și literatura română. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 294-302. ISBN 978-9975-3422-5-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 3-a, 2020 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 294-302 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul descrie, din perspectivă lingvistică, modelul comunicativ-funcțional din didactica limbii și literaturii române. Demersul inițiază cu definirea comunicării (din perspectivă lingvistică și completat cu elementele de pragmatică necesare). Apoi se prezintă natura unei funcții în comunicare (valorile pe care le au unitățile de limbă, de discurs în actul comunicării), finalizând cu prezentarea conceptului de competență comunicativă (aplicarea unui set de norme la actul de comunicare). Toată această descriere este completată cu posibilități de manifestare la orele de limbă și literatură română. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, funcţie, competență (de comunicare), normă, tehnică, communication, function, competence (communication), norm, technique |
||||||
|