Aspecte ale modelului comunicativ-funcțional la orele de limba și literatura română
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
770 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 03:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[811.135.1+821.135.1] (8)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3898)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2086)
SM ISO690:2012
LĂCUSTĂ, Elena. Aspecte ale modelului comunicativ-funcțional la orele de limba și literatura română. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 294-302. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Aspecte ale modelului comunicativ-funcțional la orele de limba și literatura română

ASPECTS OF THE COMMUNICATIVE-FUNCTIONAL MODEL IN THE DISCIPLINE OF ROMANIAN LANGUAGE AND LITERATURE

CZU: 37.016:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 294-302

Lăcustă Elena
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Articolul descrie, din perspectivă lingvistică, modelul comunicativ-funcțional din didactica limbii și literaturii române. Demersul inițiază cu definirea comunicării (din perspectivă lingvistică și completat cu elementele de pragmatică necesare). Apoi se prezintă natura unei funcții în comunicare (valorile pe care le au unitățile de limbă, de discurs în actul comunicării), finalizând cu prezentarea conceptului de competență comunicativă (aplicarea unui set de norme la actul de comunicare). Toată această descriere este completată cu posibilități de manifestare la orele de limbă și literatură română.

The article presents, from a linguistic perspective, the communicative-functional model in the didactics of the Romanian language and literature. Initially, it defines the concept of communication from a linguistic and pragmatic point of view. Next, is described the nature of the function concept (the values of the units of language, of speech in the act of communication). The article ends with the presentation of the concept of communicative competence (applying norm to the act of communication). All this description is completed with possibilities of manifestation in the discipline of Romanian language and literature.

Cuvinte-cheie
comunicare, funcţie, competență (de comunicare), normă, tehnică,

communication, function, competence (communication), norm, technique